Doktor kuha – Čemažev pesto

Priprava pesta je v naših krajih slabo razširjena, kar je – glede na izvor pri naših zahodnih sosedih – precej nenavadno. Narediti pesto je sila preprosto in nezahtevno, pripravljen pesto pa je osnova za tako rekoč »instant« testenine. Čemaž (znan tudi kot divji česen) je odlična rastlina, užitna v celoti; za zapisani recept potrebujemo sveže liste. Lahko ga naberemo sami (pri tem je nekaj znanja in previdnosti seveda potrebno, da ga ne zamenjamo s šmarnico ali podleskom, ki sta oba zelo strupena), svežega prodajajo tudi v večjih samopostrežnih trgovinah in na tržnici.

Sestavine

  • 20 dag listov čemaža (2-3 šopke)
  • 10 dag jedrc pinij (pinjol)
  • 1 dcl oljčnega olja
  • 1 žličko soli

Priprava

v ponvi na zmernem ognju na suho (brez maščobe) prepražimo pinjole, da dobijo lepo, nežno, rjavkasto barvo in zadišijo. Ohladimo in jih drobno sesekljamo (v ta namen so najprimernejši sekljalniki, ki so priloženi paličnim ali ročnim mešalnikom). Stresemo v odlagalno posodo in v sekljalniku sesekljamo še čemaž, med tem prilivamo oljčno olje, dodamo sol. Ko je čemaž dovolj drobno sesekljan, nazaj stresemo pinjole, na hitro vse skupaj še nekajkrat »obrnemo« in to je to. Preložimo v čist steklen lonček s pokrovom in damo v hladilnik, kjer lahko drži več mesecev (a glede na okusnost ne bo zdržal tako dolgo).

Široki rezanci s čemaževim pestom

Lahko jih pripravimo kot predjed ali glavno jed, količino pač prilagodimo namenu in številu jedcev. Za 25 dag širokih rezancev (jajčni so okusnejši, niso pa pogoj) potrebujemo polno žlico čemaževega pesta in 1,5 dcl sladke smetane za kuhanje (ki vsebuje manj maščob od običajne in je nekoliko gostejša). Priprava, kot obljubljeno, »instant«. Skuhamo rezance do želene trdote odcedimo. V ponev stresemo žlico pesta, zalijemo s smetano, med gretjem na hitro pomešamo, segrejemo samo toliko, da zavre, dodamo odcejene rezance, pomešamo in postrežemo. Kadar je mišljeno kot predjed, dodatki niso smiselni. Če je postreženo kot glavna jed, zraven zadošča solata (na primer endivija z malo rukole, bučnim oljem in balzamičnim kisom); če res ne gre brez mesa, so zraven odlične vse oblike polpetov ali recimo na trakce narezano piščančje meso, kratek čas marinirano s sojino omako in na hitro popečeno. Dober tek!

 
Rok Lokar, dr. med. spec. druž. med.

Sledite nam na socialnih omrežjih:
Facebook in Instagram